måndag 30 mars 2015

Vardag

Oj vad tiden går fort! Idag var det dags för Emilia att gå till dagis igen och för Fredrik att gå till jobbet. Jag och Noah har varit på bvc och kollat upp längd och vikt. Min prins hade gått upp 230g på 6 dagar och vuxit 2,5cm sen födseln. Jag är så glad att det går så pass bra och att amningen fungerar bättre den här gången.

Tycker att dagarna fungerar väldigt bra, Noah äter regelbundet och sover lite längre stunder emellanåt. Han sover jättebra i vagnen och i babyskyddet så det är jag väldigt glad för. Nätterna däremot är lite mer struliga, han vill inte ligga själv och sova och äter/snuttar med bara någon timmes mellanrum. Det första nattpasset kan vi få honom att sova i babynestet själv i någon timme iaf men sen ligger han bredvid mig hela natten. Hoppas det ska bli lite bättre snart och att han förstår hur han ska suga på nappen för om han kan snutta på nappen istället för på mig så kan det nog ordna upp sig.

I eftermiddags hämtade Noah och jag Em på dagis och det var lite av en pärs. Noah var vaken och tappade nappen hela tiden så han skrek och Emilia ville absolut inte gå hem. Efter lite bråk kom vi i alla fall iväg men jag var helt genomsvettig när vi väl kom hem. Puh, men det är väl så här det kommer vara framöver ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar