onsdag 25 mars 2015

Flyter på

Dagarna här hemma med familjen flyter på bra och vi har det väldigt mysigt tillsammans. Igår fick vi hembesök från bvc och Noahs vikt kollades upp bl.a. Nu har han passerat sin födelsevikt så det är ju ett kvitto på att amningen funkar som den ska och det är jag väldigt tacksam för. Han äter fortfarande ofta och även om det inte alltid är maten han vill åt utan snarare närheten så ligger han hos mig många ggr per dygn. Tur att storasyster ändå accepterar det så pass bra som hon gör, min stora älskade tjej. Jag tänker att det mest är nu i början som det är så, sen hoppas jag att det blir lite längre pauser mellan gångerna.

Noah verkar gilla vagnen också vilket bådar gott inför långpromenaderna som jag så ser fram så mycket emot. Vi har inte tagit så långa turer ännu men en timme kan han lätt sova i vagnen i alla fall.

På förmiddagen gick vi alla ut en stund och medan Fredrik tog vagnen så kunde jag leka med lilla Em. Som jag längtat efter att få lite egentid med henne nu när jag äntligen har orken tillbaka. Det är så skönt att vara av med magen.

Till lunch blev det våfflor eftersom det är våffeldagen idag och vi tyckte alla att de blev supergoda!! 

Just nu ligger jag i soffan med Noah på bröstet och här har vi legat i över två timmar nu. Njuter verkligen av detta och vill bara stoppa tiden. Tiden går alldeles för fort! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar