onsdag 15 april 2015

Tiden går så fort

Oj vad fort tiden går, hinner ju ingenting på dagarna. I måndags började min/vår nya vardag med hämtning och lämning, Emilia får gå på dagis 8:45-15 måndag till torsdag och på fredagarna är hon hemma med mig och Noah. Det går väldigt bra med hämtningarna då Noah oftast sover i vagnen och jag och Emilia får lite egentid och kan gå till en lekpark för att fortsätta busa lite ute innan vi går hem till oss. Jag älskar de stunderna med min lilla tjej och nu har det dessutom varit så fint väder också. Lämningarna har gått både bra och dåligt, eller dåligt och dåligt men Emilia har vaknat tidigt några dagar och varit väldigt gnällig och Noah har skrikit här hemma innan vi kommit iväg men sen har det gått bra. Det tar nog ett tag innan man vet vad som funkar och i vilken ordning man ska göra saker och ting för att båda barnen ska vara nöjda.

Varje dag har jag dessutom varit hemifrån så jag har inte hunnit fixa så mycket hemma och det är många saker på min lista att göra hemma i huset. Jag vill bland annat städa upp bland alla kläder i hallen, jag måste rensa och göra ordning i skafferiet, jag vill sälja kläder, sy kläder till barnen, läsa böcker, göra iordning Emilias pysselhörna och städa upp på kontoret. Det gäller att inte boka upp sig för mycket tror jag så att man faktiskt får lite tid hemma också.

Men när jag inte varit hemma så har jag umgåtts med mina fina vänner och det är så himla mysigt. Det är så kul att vi är flera som är mammalediga samtidigt tycker jag. I och med att jag inte varit hemma så har jag passat på att få in en hel del barnvagnspromenader och det hoppas jag ska göra så att mina överviktskilon successivt komma att försvinna. Men jag har en hel del vikt att bli av med så det kommer nog ta sin lilla tid. Åh jag längtar verkligen till jag får tillbaka min kropp och känner mig bekväm igen, men då gäller det också att man stryper sötsaker osv. Jag stressar inte, men har börjat kampen för att komma tillbaka i form. Förutom barnvagnspromenaderna ska jag börja styrketräna också och mitt mål är att göra det ca 3 ggr i veckan (plankan kommer jag dock göra oftare). Hoppas att jag kommer att få rutin på det så småningom :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar