söndag 14 juli 2013

Sköna söndag

Hon är tapper vår lilla tjej, så tapper! Näsan rinner, hon hostar och kraxar men ändå är hon så glad och go emellanåt. Den går åt rätt håll förkylningen, men på eftermiddagen när hon skulle sova kunde hon inte andas genom näsan vilket betyder att hon inte kunde ha nappen och det är ju katastrof!!!

Emilia tyckte att vi skulle köpa näsdukar när vi var och handlade

Jag är så jäkla glad att jag har kommit igång med löpningen igen och det är så härligt att ha skogen så nära. Jag springer alltid runt Mörtsjön numera, det är grymt att ha ett motionsspår i närheten. Under en längre period så har jag varit tvungen att bygga upp löptiden genom att varva gång och löpning. Huvudet vill så gärna bara springa på, men jag har haft för stora problem med ryggen så jag har varit tvungen att ta det steg för steg. Idag var första gången som jag sprang 5 km i sträck och det kändes underbart skönt. Jag har inga känningar i ryggen än så länge så jag hoppas den håller. Målet är nu att bygga på löptiden ännu mer successivt för att kunna genomföra Tjejmilen som jag är anmäld till i september. Jag hoppas verkligen att det går, jag älskar att vara ute och springa. Nästan ännu mer nu när man är småbarnsförälder och behöver lite egentid ;)

Ikväll testade vi att laga pulled pork för första gången. Det är många som har pratat om det och jag har länge velat prova själv. Jag hittade ett recept på nätet och så var vi och handlade imorse. Köttet åkte in i ugnen strax efter lunch och fick stå och puttra i ca 5 timmar innan vi tyckte att det var klart för att äta. Köttet föll isär så fort man började peta lite på det med en gaffel och vi åt det på surdegsbröd med tillbehör som sallad, tomat, lök, majs och gräddfil. Det var så himla gott! Rekommenderas starkt :)




Nu känner jag mig nöjd och ligger här i soffan och degar. Sambon är ju också förkyld och ska snart hoppa i säng. Själv ska jag nog ta fram en bok, några tidningar och bara ligga och slappa ett tag innan jag joinar de andra. Hoppas att ni alla har haft en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar