tisdag 16 juli 2013

Familjemys på Djurgården

Idag bestämde vi oss för att ta en liten tripp till Djurgården hela familjen, bäst att passa på när det är så fint väder. Emilia somnade på vägen in så Fredrik och jag gick till Villa Godthems trädgårdscafé och njöt av en god lunch där medan vår lilla prinsessa fick lite skönhetssömn :)

När hon vaknade så fick även hon lite lunch och sen tågade vi iväg till Rosendals trädgård för lite bus och fika i gräset. Emilia älskar att krypa omkring och "vara fri", men det gäller att hålla koll på henne för rätt var det är så sticker hon iväg. Hon är inte rädd vår lilla tjej, inte ett dugg ;)


På kvällen kom Fredriks bror över och vi åt middag tillsammans och till efterrätt hade jag gjort en jordgubbs-och rabarberkompott som jag varvade med citruskesella och toppade med biscotti. Den blev faktiskt riktigt fräsch och god och intogs med en kaffe i soffgruppen på altanen. Älskar svenska sommarkvällar, jag bara njuter av värmen (och lugnet som infinner sig på kvällen ;)). Nu ska jag fortsätta titta på lite damfotboll och sen kallar sängen. Godnatt gott folk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar